Перехідний період впровадження електронних лікарняних було продовжено до 01 жовтня – відповідний наказ Міністерства охорони здоров’я України № 1836 підписали 28.08.2021.

На цей час пацієнти все ще можуть отримати як паперові, так і е-лікарняні залежно від закладу охорони здоров’я. А в разі вагітності та пологів, захворювання на ВІЛ або психічного розладу мають бути видані виключно паперові листки непрацездатності.

Окрім відстрочення повного переходу на електронні листки непрацездатності, наказом було внесено ряд інших змін, зокрема, щодо набуття е-лікарняними статусу виданих.

Коли на час перехідного періоду е-лікарняні вважаються виданими?

● До завершення перехідного періоду е-лікарняні вважаються виданими і стають готовими до сплати через 5 днів після закриття. Нагадаємо, раніше електронні лікарняні вважались виданими і ставали готовими до сплати на наступний день після закриття е-лікарняного.

Зверніть увагу, електронний лікарняний в особистих кабінетах має статус «закритий» одразу з дати свого відкриття, однак він є закритим днем у майбутньому – відповідна дата закриття зазначена у е-лікарняному та є плановою датою завершення тимчасової непрацездатності або повторного огляду, після якого буде сформовано новий медичний висновок і створено продовжений е-лікарняний тощо.

Відповідний наказ МОЗ: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-28082021–1836-pro-zatverdzhennja-zmin-do-dejakih-normativno-pravovih-aktiv-ministerstva-ohoroni-zdorov%E2%80%99ja-ukraini

● Така тимчасова норма діятиме упродовж вересня та допоможе зменшити ризики помилок при формуванні е-лікарняних в окремих випадках – наприклад, коли працівник захворів одразу після прийняття на роботу та дані щодо його працевлаштування не встигли синхронізуватись, або дві застраховані особи мають тотожні прізвище, ім’я, по батькові і різницю лише в одну цифру в ідентифікаційному коді тощо.

● Упродовж цього місяця протоколи обміну даними, інформаційні реєстри і системи доопрацюють, аби електронні лікарняні формувались на підставі медичних висновків чітко і без технічних помилок.

● Отже, до жовтня е-лікарняний буде ставати підставою для призначення матеріального забезпечення через 5 днів після свого закриття.

● Аби відслідковувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати». З цього дня роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику допомогу.

● Після завершення перехідного періоду готовим до сплати е-лікарняний буде ставати, як і передбачено, на наступний день після закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Тож призначення допомоги відбуватиметься швидше. Заяву-розрахунок за е-лікарняними можна подати через програмне забезпечення або на паперових носіях Кожного робочого дня до Фонду соціального страхування України роботодавці подають заяви-розрахунки для фінансування близько 17 тисяч лікарняних листків. 80% з них подаються онлайн – за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення.

Однак зверніть увагу, що наявний в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України! Скористайтесь клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням – страхувальники самостійно обирають зручну їм програму для документообігу.

Щоб подавати документи онлайн із застосуванням електронного підпису/печатки потрібно укласти відповідний договір – це можна зробити, звернувшись до відділень робочих органів виконавчої дирекції ФССУ.

● Контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493

● Примірний договір: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/970830

Вибір способу подання заяви-розрахунку залишається добровільним для всіх страхувальників – у разі потреби, документ все ще можна подати на паперових носіях. Однак ми радимо віддати перевагу дистанційним способам і перейти на електронний документообіг. Це дозволить пришвидшити подання заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам, а в період карантину – обмежити контакти для протидії поширенню коронавірусної інфекції. Подання електронного документа надає страхувальнику право не подавати його на папері.

Нагадаємо, саме від дати отримання Фондом заяви-розрахунку залежить дата фінансування матеріального забезпечення застрахованим особам, зокрема, допомог по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.

Допомоги від Фонду нараховано за 2,9 млн лікарняними за підсумками 8 місяців

Кожна застрахована особа має право на компенсацію втраченого заробітку за час тимчасової втрати працездатності, догляду за хворими родичами, самоізоляції від COVID-19, на період відпустки по вагітності та пологах тощо. Страховий захист працівників забезпечується Фондом соціального страхування України.

За оперативними даними упродовж січня–серпня 2021 року Фонд прийняв на фінансування майже 2,9 мільйона лікарняних листків. Це на 35,4% або 0,8 млн більше, ніж за той же період 2020 року. Нагадаємо, аби отримати допомогу від Фонду, працівник має передати своєму роботодавцю листок непрацездатності, на підставі якого здійснюється формування заяви-розрахунку. У випадку е-лікарняних – достатньо повідомити роботодавця про створення медичного висновку. Дата фінансування Фондом допомоги прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку як для паперових, так і електронних лікарняних.

Фонд здійснює перерахування коштів для виплати допомог працівникам на рахунок страхувальника (роботодавця), який має здійснити виплату у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ. Дізнатись, чи вже перераховано кошти роботодавцю, застраховані особи можуть з щоденної звітності Фонду про стан фінансування страхувальників, яка розміщується у телеграм-каналі https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників.

Допомога по вагітності та пологах надається жінкам на період декретної відпустки, тривалість якої у загальних випадках складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів). Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного з таких страхових випадків:

– тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, непов’язаної з нещасним випадком на виробництві;

– необхідності догляду за хворою дитиною;

– необхідності догляду за хворим членом сім’ї;

– догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною;

– карантину, накладеного органами санітарно-епідеміологічної служби;

– тимчасового переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу;

– протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства;

– перебування на лікуванні в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.

Пресслужба виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь